×

Elastyna i jej hydrolizaty w kosmetologii.


Na zaliczenie semestru z biochemii jednym z moich zadań było stworzenie prezentacji na temat hydrolizatów elastyny. Pomyślałam, że skoro już bardziej się w to wszystko zagłębiłam, to dobrym pomysłem będzie napisać o tym także post na blogu. Wiele z Was pewnie nie zdaje sobie sprawy, że hydrolizatów elastyny używamy praktycznie codziennie. "Z czym to się je" i jakie ma znaczenie dla naszej skóry? Już Wam wyjaśniam! 
Przede wszystkim zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia elastyna. To białko macierzy zewnątrzkomórkowej występujące obok kolagenu w postaci włókien. Nadają one sprężystości skórze oraz innym narządom wewnętrznym. Około 25 roku życia produkcja elastyny zostaje powoli hamowana, a włókna zanikają całkowicie w wieku 45-50 lat. Efektem tego jest przesuszenie skóry oraz pomarszczenie jej. Zmiany te są nieodwracalne, dlatego też ważne jest dostarczanie skórze elastyny poprzez używanie wzbogaconych w nią kosmetyków.
Przede wszystkim elastyna wykorzystywana jest w gabinetach kosmetycznych do zabiegów nawilżających, regenerujących czy wygładzających. A w jakich kosmetykach znajdziemy hydrolizaty elastyny?

Przede wszystkim w produktach do pielęgnacji skóry-wszelkiego rodzaju kremach przeciwzmarszczkowych czy dla skóry suchej, ale nie tylko. Są doskonałym dodatkiem do toników czy balsamów, które nabierają właściwości wygładzających i kondycjonujących. Hydrolizaty w takich produktach przyczyniają się do poprawy witalności skóry. 

Hydrolizaty elastyny znajdziemy także w lakierach i odżywkach do paznokci, Ochraniają one paznokieć przed szkodliwym działaniem detergentów, powodują zmniejszenie łamliwości paznokci,a także poprawiają elastyczność ich płytki. 

Ponadto są stosowane również w kosmetykach do pielęgnacji włosów. Pobudzają je do wzrostu, nadają jedwabistą miękkość, a także chronią przed szkodliwym działaniem środowiska zewnętrznego. Elastyna ułatwia także ich rozczesywanie, 

Hydrolizat elastyny w postaci sproszkowanej znajdziemy w tuszach do rzęs. Pogrubia i wydłuża je oraz nadaje im połysk i elastyczność. 

Działanie hydrolizatów elastyny:
-nawilżają i tworzą na skórze film ochronny
- chronią przed utratą wilgoci
- zwiększają elastyczność skóry
- wygładzają drobne zmarszczki
- pomagają w odbudowie struktur elastyny w skórze

Musimy jednak pamiętać, że nie możemy zahamować fizjologicznego procesu starzenia się skóry, ale jak najbardziej możemy go spowolnić stosując odpowiednie produkty, które zawierają w sobie elastynę! 

Mam nadzieję, że podobał Wam się mój dzisiejszy post, trochę inny niż dotychczas, ale czasem fajnie jest poczytać coś odmiennego :) Zdjęcia niestety nie są moje, musicie mi to wybaczyć. 
Pozdrawiam Was serdecznie! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, daje mi to ogromną motywację do dalszego pisania :) Jeśli spodobał Ci się mój post, napisz coś od siebie - zawsze chętnie odwiedzam blogi czytelników.

Copyright © 2016 Chanceleee , Blogger