×

ETYKIETY POD LUPĄ: ZIAJA LIŚCIE MANUKA - TONIK ZWĘŻAJĄCY PORY


Niedawno w poście o niebezpiecznych substancjach w kosmetykach rzuciłam propozycję, aby utworzyć serię, w której będę analizowała skład poszczególnych produktów. Cieszę się, że pomysł Wam się spodobał, dlatego dzisiaj będzie pierwszy post tego typu. Na początek przyjrzymy się bliżej popularnemu tonikowi Ziaja Liście Manuka


Acqua - to oczywiste, czyli po prostu woda
Glycerin(Gliceryna) - substancja nawilżająca, ułatwia przenikanie innych substancji w skórę
Panthenol(Pantenol)prekursor witaminy B5, działanie nawilżające, przeciwzapalnie, regenerująco
Propylene Glycol(Glikol propylenowy) - alkohol, o właściwośiach nawilżających, bezpieczny dla skóry nawet w wysokich stężeniach, nie uczula, nie podrażnia
Zinc Gluconate(Glukonian cynku) - działanie bakteriostatyczne, ściągające, reguluje wydzielanie sebum, często stosowany w leczeniu trądziku
Lactobionic Acid(Kwas laktobionowy) - działa przeciwzapalnie, łagodzi podrażnienia, wygładza naskórek
Mandelic Acid(Kwas migdałowy) - Złuszcza naskórek 
Leptospermum Scoparium Leaf Extract(Ekstrakt z liści drzewa manuka) -  działa antybakteryjnie, łagodzi podrażnienia
Polysorbate 20!(Polioksyetylenowane 20 molami tlenku etylenu estry tłuszczowe sorbitanu)
substancja biodegradowalna, emulgator, zapobiega rozwarstwianiu kosmetyku, często uczula
Diazolidinyl Urea!(Odmiana mocznika, formaldehyd) - konserwant, chroni kosmetyk przed nadkażeniem bakteryjnym, może powodować podrażnienia (np.łzawienie oczu)
Sodium Benzoate(Benzoesan sodu) - konserwant, funkcja taka sama jak wyżej, nie drażni skóry ani błon śluzowych, może być stosowany w kosmetykach naturalnych 
Parfum(Zapach) - często alergizuje, nie nadaje się dla osób wrażliwych czy alergików 
Benzyl Salicylate!(Salicylan benzylu) - składnik kompozycji zapachowej, pozyskiwany z goździka, ma pochodzenie naturalne, często wywołuje alergie 
Hexyl Cinnamal!(Aldehyd heksylocynamonowy) - imituje zapach jaśminu, często powoduje alergie 
Limonene(Limonen) - imituje zapach skórki cytryny, może uczulać
Linalool(Linalol) - imituje zapach konwalii, może uczulać

4/16 substancji, którę są szkodliwe dla naszego organizmu. To chyba nie jest zły wynik. W tym też 3, które mogą wywoływać alergię. Ale jak skład się ma do tego, co jest napisane na opakowaniu?


No jeśli chodzi o substancje czynne, wszystko się zgadza.


Tutaj nie zgodziłabym się z łagodnym oczyszczaniem, bo jeżeli produkt zawiera substancje alergizujące - na pewno nie jest łagodny dla naszej skóry.


Skoro testowany alergologicznie, to jakim cudem znalazły się te uczulające składniki?!

Podsumowanie: 
Produkt zawiera substancje szkodliwe dla naszego organizmu, jednak nie występują one w dużej ilości, jak to bywa w niektórych kosmetykach. 

A Wy jak uważacie? Z takim składem przejdzie czy totalnie do wyrzucenia? 
Dajcie znać, czy podoba Wam się taka forma wpisów do tej serii :)
Jeżeli macie pomysły, jakie etykiety wziąć pod lupę, piszcie! 

32 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł. Czy zadziałał na pory ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że ja nie mam problemu z rozszerzonymi porami, także ciężko mi to stwierdzić.

      Usuń
  2. Oj ja niestety nie nadaje sie do tych kosmetykow od Ziaji :/
    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/09/zadbaj-o-wasciwa-diete-suplement-diety.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze tej serii chociaż kusi, skład nie najgorszy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajnie, że rozłożyłaś skład ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Większość osób przeczyta "testowany alergologicznie" i nie wczytają się w skład. Kupi. Bardzo fajnie, że uświadamiasz co się kryje pod tymi nazwami :) Super seria :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, dlatego chcę, żeby moi czytelnicy byli świadomi co kupują :)

      Usuń
  6. Miałam produkty tej serii i byłam zadowolona. Świetny wpis i pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robiłam ostatnio recenzje tej własnie serii.Tonik jest dośc fajny i nawet się sprawdza

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie i tak się nie sprawdził, kto wie, może właśnie przez te substancje. Krem z tej serii tylko szczypał, a nie pomagał wcale... Jeśli nie masz nic w planach na następny post z tej serii to ja bym tak cichutko podpowiedziała różowy żel z Bielendy z serii Expert Czystej Skóry, o którym niedawno pisałam. Mój ulubieniec, ale czasem się zastanawiam, czy tam nie siedzą jakieś cuda w nim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam tego produktu, ale chętnie opiszę skład :)

      Usuń
  9. Mnie niestety ta seria uczuliła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno przez którąś z tych substancji!

      Usuń
  10. Bardzo lubię produkty ziaji sama testowałam z tej serii i są godne polecenia ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    https://jagglam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam żel z tej serii i mam na jego temat mieszane uczucia. Dość mocno wysusza, podrażnia oczy i mam wrażenie, że wywołuje świecenie się skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, tu jednych się sprawdza u innych nie.

      Usuń
  12. Dziś kupiłam już chyba setną butelkę tego toniku.Świetnie odświeża,oczyszcza,jest tani i zauważyłam,ze zmniejszyła się ilość porów na nosie,ale to po którejś z kolei butelce,nie od razu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi on też nie robi krzywdy, ale widać jednak te substancje nie na każdego działają dobrze ;)

      Usuń
  13. Nie miałam tego produktu, za to używam wersji oliwkowej, więc pewnie też niedobrze :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten czeka u mnie w kolejce do testowania, zobaczymy :)

      Usuń
  14. Miałam ten tonik i bardzo się polubiliśmy, może moich ogromnych porów nie zwęził jakoś mocno, ale nie podrażnił mnie, a nawet powiedziałabym, że koił cerę, np. po gorącej kąpieli.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy pomysł na post, bardzo ważne jest to aby sprawdzać skład produktów które używamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajna analiza, już wiem dlaczego z czasem pogarszał stan mojej cery :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, w takim razie musisz go unikać!

      Usuń
  17. Bardzo lubię te tonik. Skład nie jest najgorszy. Zapach ma przyjemny, fajnie tez odświeża i pory zweza na pewno.zauwazylam różnice po dwoch tyg stosowabia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że u Ciebie się sprawdza :)

      Usuń
  18. Używam teraz żelu z tej serii i trochę mnie wysusza, skład pewnie podobny:) Wiele dziewczyn, które faktycznie mają problemy z rozszerzonymi porami chwali sobie ten tonik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja nie mam problemu i niby ten produkt nie robi mi ze skórą nic złego, no ale to wiadomo kwestia indywidualna :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, daje mi to ogromną motywację do dalszego pisania :) Jeśli spodobał Ci się mój post, napisz coś od siebie - zawsze chętnie odwiedzam blogi czytelników.

Copyright © 2016 Chanceleee , Blogger