×

JAK DIETA WPŁYWA NA NASZĄ SKÓRĘ?


Dietetycy powtarzają, że stan naszej cery odzwierciedla stan naszego zdrowia. Dlatego jeśli masz problemy z cerą ten post jest skierowany do Ciebie. 
Zanim dowiedziałam się, że mam nietolerancje pokarmowe moja cera była w opłakanym stanie. Nie mogłam kompletnie sobie z nią poradzić. Wyskakiwały mi co raz to nowe zmiany zapalne, często bolące i bardzo brzydko one wyglądały. To, że stan mojej skóry bardzo się pogorszył było widać nawet pod makijażem - niestety takich problemów nie da się w pełni zamaskować. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że na powstawanie mojego trądziku bardzo duży wpływ ma dieta.
Jeżeli odżywamy się źle - wszystko to widać na naszej twarzy. 

Z czym nie lubi się nasza cera:

- fastfoodami
 - używkami (alkohol, papierosy, kawa, czarna herbata)
- przetworzoną żywnością 
- białą mąką (pszenną)
- gazowanymi napojami 
- dużą ilością soli i cukru 
- alergenów

Można by tak wymieniać bez końca. Jednak każdy organizm reaguje inaczej na różne pokarmy. Chodzi o to, że jeżeli często jemy/pijemy te wszystkie powyższe produkty, odbija się to na naszej cerze. Ponadto złe odżywianie wpływa źle na cały nasz organizm. 
Osobom, które zmagają się z trądzikiem i nic im już na to nie pomaga polecam wykonanie testów alergologicznych na nietolerancje pokarmowe. U mnie przy zmianie diety problem znikną całkowicie. Dodatkowo z cery mieszanej przeszła w suchą, a nawet bardziej normalną. 

Jak wygląda nasza cera, jeżeli dobrze się odżywiamy: 

- jest promienna, rozświetlona
- wolniej się starzeje
- nie pojawiają się na niej zmiany zapalne
- jest dobrze nawilżona (jeżeli pijemy odpowiednią ilość wody dziennie i stosujemy odpowiednią pielęgnację)

A jak jest u Was, staracie się zdrowo odżywiać czy raczej marnie Wam to wychodzi? 

13 komentarzy:

  1. Oj używki to chyba najgorsze co możemy zrobić naszej skórze...

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim największym grzechem jeśli chodzi o odżywianie jest spożywanie duuużej ilości cukrów. Kocham słodkości, próbowałam z tym walczyć, ale niestety :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba większość osób ma z tym problem niestety;/

      Usuń
  3. Ja uważam ostatnio na cukry bardzo

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukier, używki, przetworzona żywność... najgorsze, co może być. Mi się podoba myśl mojej kochanej Jillian "jedz to, co rosło albo miało matkę" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. staram się bardzo, ale czasem odpuszczam dietę :P

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, cera nie lubi używek i mąki ;) zgadzam się całkowicie ;) ja wyeliminowałam słodzenie , staram się całkiem pozbyć pociągu do słodyczy, żadnego ostrego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiadomo, pewnie to prawda ale ja np nie slodze, mało sole, fast food raz w roku, pije tylko wodę lub herbatę, żadnych używek, a i tak moja skóra zostawia dużo do życzenia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem to też wina po prostu genów, a może nie tolerujesz jakiegoś składnika w produktach, które często jesz?

      Usuń
  8. ja nie jestem jakas szalona fit fanka i nie objadam sie codziennie owsiankami ale musze powiedziec, ze majac zbilansowana diete i w miare "zdrowa" stan skory sie poprawia. :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, daje mi to ogromną motywację do dalszego pisania :) Jeśli spodobał Ci się mój post, napisz coś od siebie - zawsze chętnie odwiedzam blogi czytelników.

Copyright © 2016 Chanceleee , Blogger