×

Pielęgnacja moich włosów

Włosy to zdecydowanie temat, w którym nie czuję się najmocniejsza. Od kiedy pamiętam zawsze lubiłam eksperymentować z kolorem, a przez długi okres czasu nosiłam na głowie barwę czerwoną(teraz jest to dla mnie nie do pomyślenia :D). Przez te wszystkie "zabiegi", którym poddawałam moje włosy samej w domu, bardzo ucierpiały. Poniekąd doprowadziłam je do porządku, ale i tak nie jest to jeszcze to, czego oczekuję. 
Pielęgnacja włosów to jedyny wyjątek, gdzie nie zawsze stosuję produkty naturalne czy organiczne, dlatego że takie kosmetyki nie zawsze dobrze im służą.

PO PIERWSZE DIETA
Odkąd zdrowo się odżywiam stan moich włosów zdecydowanie się poprawił. Tak jest zresztą ze wszystkim, dobra dieta jest antidotum na wszystko! 

OLEJOWANIE
Staram się raz w tygodniu nakładać na całe włosy jakiś olej. W sumie każdy się u mnie fajnie sprawdza. Natomiast na samą skórę głowy aplikuję Ajuwerdyjską terapię do włosów od Orientany. Zawiera w swoim składzie mieszankę olei, które zapobiegają wypadaniu, wzmacniają włosy, a nawet sprawiają, że szybciej pojawiają się nowe. Ja akurat posiadam próbkę, ale na pewno skuszę się na pełnowymiarowe opakowanie. 

SZAMPON I ODŻYWKA
Jednymi z moich ulubionych produktów do mycia są szampony Alterry. Bardzo lubię ten z kofeiną, jednak zawiera Cocamidoprobyl Betaine i nie chcę stosować go na co dzień. Kilka dni temu zaczęłam używać szampon Lavery dodający objętości właśnie bez tego składnika. Skórę głowy myję zawsze dwukrotnie. 

Obecnie używam też odlewek produktów Moroccanoil - szampon i odżywkę nawilżające. Odżywki używam praktycznie po każdym myciu, natomiast uważam, że szampon nie nadaje się do codziennego stosowania. Jest bardzo wydajny, bo wystarczy użyć go zaledwie odrobiny. 
Niewątpliwym atutem kosmetyków tej firmy jest zapach, który na moich włosach utrzymuje się przez cały dzień. Jeżeli chodzi o składy to są średnie, ale zawierają dużo ekstraktów i oleje. Szampon nie zawiera SLS-ów i SLES-ów. Niestety są strasznie drogie. 
W tej chwili mam też otwartą odżywkę Cece of sweden z olejek kokosowym i stosuję ją od czasu do czasu przemiennie z tą. 

MASKA
W dalszym ciągu używam maskę, którą dostałam w boxie ONLY YOU, a mianowicie skoncentrowaną maskę wygładzającą kuracja olejkami arganowym i trubaki od Ziaji. Stosuję co 1-1,5 tygodnia, ma całkiem przyjemny skład i pięknie pachnie. Do działania też nie mam zastrzeżeń. Jednak pewnie jak się skończy poszukam czegoś z lepszym składem. 

NA KOŃCÓWKI
Na suche, zniszczone końce stosuję kurację Moroccanoil do każdego rodzaju włosów. To próbka, ale naprawdę bardzo wydajna. Nałożona na włosy wilgotne lekko przyspiesza ich wysychanie, natomiast na suche delikatnie nawilża i nabłyszcza. Ma dobry skład i jestem zadowolona, niestety ten produkt też kosztuje sporo, więc raczej nie kupię pełnowymiarowej wersji. 

DODATKOWO
Czasem zamiast odżywki zdarza mi się nałożyć oleokrem Biovax, który dostałam w ramach prezentu mikołajkowego od portalu ONLY YOU, ale nie jestem z niego do końca zadowolona. Włosy są po nim rzeczywiście lśniące i miękkie w dotyku, jednak mam wrażenie, że kiedy nałożę go za dużo strasznie je wtedy obciąża i wyglądają trochę jak kluchy :D Ale może to tylko takie moje spostrzeżenia, ogólnie widziałam, że dziewczyny są z niego zadowolone. Plusem na pewno jest przepiękny, dosyć długo utrzymujący się zapach, no i wydajność. 

Ponadto zaczęłam raz na dwa tygodnie wykonywać peeling skóry głowy, który zdecydowanie przedłuża świeżość moich włosów. 

A tak obecnie prezentuje się stan moich włosów. Nie jest dobrze, ale uwierzcie mi, że kiedyś było o wiele gorzej. W tej chwili ścięte są na long boba(z tyłu krótsze z przodu dłuższe), dlatego na zdjęciu wyglądają, jakby były nierówne :D I kolor jest troszkę przekłamany, bo nie wyglądają w rzeczywistości tak rudo. Zaczynam znowu je zapuszczać, mam nadzieję, że w końcu mi się uda! 

Jesteście zainteresowani taką aktualizacją włosową od czasu do czasu? Powiem szczerze, że co raz bardziej zaczyna mnie fascynować ten temat :) 

73 komentarze:

  1. Niektóre z tych produktów znam i bardzo lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzę u Ciebie moje dwa ulubieńce - maskę ziaja i oleokrem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja akurat lubię oleokrem . Terapię Orientany kiedyś stosowałam i pamiętam,że byłam z niej zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wrażenie, że trochę obciąża mi włosy.

      Usuń
  4. Chętnie zobaczę jak twoje włosy nabierają blasku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowały mnie kosmetyku maroccanoil pierwszy raz je widzę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są całkiem fajne, ale niestety drogie :(

      Usuń
  6. Włoski prezentują się pięknie :) Ta terapia z orientany mnie zaciekawiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że będą jeszcze piękniejsze :D Super produkt, u mnie się świetnie spisuje!

      Usuń
  7. Włosy wcale tak źle nie wyglądają! Kosmetyków sporo, ale bardzo dobrze, że zaznaczyłaś dietę, jest bardzo ważna, działa zdecydowanie na wygląd włosów, skóry czy paznokci, to podstawa. :)
    Ja to mam bzika na punkcie pielęgnacji włosów - cóż, mama fryzjerka.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tak tak, zawsze to podkreślam, że żadna pielęgnacja bez dobrej diety nie zdziała cudów. Też bym tak chciała :D

      Usuń
  8. Moje włosy też często dostają w kość i wtedy trzeba rozpocząć akcje ratunkową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio już nawet zrezygnowałam z malowania, może uda mi się wrócić do naturalnego koloru :)

      Usuń
  9. Żadnego z tych produktów nie znam. Moje włosy ostatnio trochę zmęczone:D

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie oleokrem Biovax świetnie się sprawdza, lubię go używać na sucho do zdyscyplinowania włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po użyciu na sucho mam kluchy na głowie :D

      Usuń
  11. O mnie też przydałaby się jakaś dodatkowa pielęgnacja jeżeli chodzi o końcówki włosów :)

    No i muszę poprawić się z olejowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ważne, trzeba dbać też o końcówki! :) Olejowanie super sprawa, mi bardzo poprawiło kondycję włosów.

      Usuń
  12. nie znam żadnych z tych kosmetyków, ale ciekawi mnie ten szampon i odżywka Moroccanoil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z odżywki jestem w miarę zadowolona, natomiast szampon jest średni jak za taką cenę :)

      Usuń
  13. Od dawna myślę o systematycznym olejowaniu, ale jakoś nie umiem się za to zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie myśl o olejowaniu też kołacze się po głowie, ale tak jak Iwonka nie umiem się za to zabrać, tym bardziej robić to systematycznie.

      Usuń
    2. Ja też na początku nie byłam systematyczna, ale w końcu się zawzięłam i wyrobiłam sobie nawyk :)

      Usuń
  14. Kiedyś olejowałam włosy, jednak szybko przestałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, to bardzo poprawia kondycję włosów!

      Usuń
  15. Moroccanoil - te produkty mnie bardzo kuszą, ale cena faktycznie jest wysoka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety :( Ale szczerze mówiąc miewałam lepsze produkty, szału nie robią, szczególnie za taką cenę. Mówię o odżywce i szamponie, bo ta kuracja faktycznie jest mega :)

      Usuń
  16. Zaintrygowałaś mnie tym olejem. Moje włosy na pewno by go polubiły :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wypróbuj, ja jestem bardzo zadowolona:)

      Usuń
  17. Twoje włosy prezentują się naprawdę dobrze :) W ogóle nie widzę zniszczenia przez te eksperymentalne koloryzacje. Szampony Alterra to klasyk, a ja jeszcze nie używałam ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że aż tak tego nie widać :D Wypróbuj koniecznie!

      Usuń
  18. Chętnie czytam takie wpisy i może z czasem sama będę takie pisać :) Zapuszczam już spory czas, jednak ostatnio znów postanowiłam zafarbować, więc kondycja znów się pogorszyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zapuszczanie strasznie słabo idzie :(

      Usuń
  19. Bardzo lubię szampon z Alterry z kofeiną. Twoje włosy wyglądają naprawdę bardzo dobrze :) Trzymam kciuki, żeby udało ci się zapuścić je do wymarzonej długości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mogą wyglądać jeszcze lepiej :D Dziękuję :)

      Usuń
  20. ciekawy wpis ;) znam kilka z tych produktów o których napisałaś

    OdpowiedzUsuń
  21. fajna długość włosów :)
    obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje włosy wołają o pomstę do nieba :D Tzn. są zdrowe, ale moja pielęgnacja to szampon (z tej serii co Twoja maska z Ziaji) i odżywka od Gliss Kur - bardzo ubogo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jeszcze niedawno tylko tyle używałam :D

      Usuń
  23. Nic nie miałam z tych produktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczególnie szampon Alterry i terapię z Orientany :)

      Usuń
  24. U mnie jest zdecydowanie skromniej ale po wyglądzie włosów i ich kondycji widzę, że to w zupełności wystarczy. Twoich produktów nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mniej znaczy więcej, to zależy od włosów :)

      Usuń
  25. Super, widzę, że jednak zdecydowałaś się zacząć temat o pielęgnacji włosów :) Twoje włosy wyglądają na bardzo gęste i zdrowe :) Też marzy mi się long bob, ale nie potrafię się zmusić, żeby swoje obciąć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :D Niee one kompletnie nie są gęste :) Ja już od ponad roku noszę taką fryzurę ;)

      Usuń
  26. Oleokrem to mi oddaj ja go kocham!!!!! Hahahaha :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, mi nie przypadł do gustu :D

      Usuń
  27. Na szampon Alterry na pewno się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety nie znam tych produktów😯

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampony Alterry są bardzo popularne i nie drogie :)

      Usuń
  29. Ja jestem za postami o pielęgnacji włosów :) a co do biovaxa to może spróbuj nim olejować włosy na sucho, podobno u wielu dziewczyn to się sprawdza z tym produktem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Też próbowałam, niestety wyglądają jeszcze gorzej :(

      Usuń
  30. Też miałam kiedyś czerwone włosy :P Najczęściej jednak miałam i mam aktualnie na włosach blond, więc też muszę mieć spory arsenał do ich pielęgnacji, bo bez tego byłyby suchym sianem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja blond mam naturalny i teraz też taki mam, bo jednak najbardziej do mnie pasuje. Chciałabym wrócić do naturalnego, ale będzie ciężko :D

      Usuń
  31. Muszę w końcu wypróbować słynne szampony Alterry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne są, zresztą jak większość ich produktów :)

      Usuń
  32. Masz naprawdę świetne włoski! Też czasami używam oleokremu, ale wersji z perłą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ciekawa, jak ta wersja by się u mnie sprawdziła, być może lepiej :)

      Usuń
  33. Widzę wiele podobieństw w pielęgnacji :)
    Wiesz, że ja też zawsze muszę umyć głowę dwukrotnie? ;) Długi czas myłam tylko raz, ale jak większa ilość oleju spowodowała konieczność dwukrotnego mycia to dopiero włosy odbiły od nasady :)
    A ten krem z Biovaxa mogłabym przygarnąć opłacając koszty przesyłki ;D Jestem ciekawa jakby się sprawdził na moich lokach a nie wiem czy ryzykować pełnowymiarowe opakowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Piszę z nowego konta, wcześniej Dziecko we Mgle ;]

      Usuń
    2. Ja też kiedyś myłam tylko raz, ale teraz nie obejdzie się bez dwukrotnego mycia:D A chcesz? :) U mnie średnio się sprawdza, a szkoda!

      Usuń
  34. Moroccanoil prezentuje się cuuudownie :D Aż dziw że wcześniej nigdzie tego nie wypatrzyłam :D Definitywnie to nadrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To firma, która często jest dostępna w salonach fryzjerskich, właśnie stąd znam te kosmetyki, bo chodziłam na pielęgnację włosów robioną właśnie ich produktami :D U fryzjera efekty były zachwycające, ale w domu jakoś nie mogę się do końca do nich przekonać, w dodatku te ceny :(

      Usuń
    2. Ajć :/ To rzeczywiście słaba sprawa. Ale tak to chyba zwykle jest z tymi produktami z salonu bo w końcu u fryzjera na efekt wow nakłada się sporo czynników

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, daje mi to ogromną motywację do dalszego pisania :) Jeśli spodobał Ci się mój post, napisz coś od siebie - zawsze chętnie odwiedzam blogi czytelników.

Copyright © 2016 Chanceleee , Blogger