×

Racuchy z jabłkami - bezglutenowe, bez mleka, bez jajek

Tłusty czwartek to taki dzień w roku, który kompletnie mnie nie dotyczy. Niestety nie mogę sobie pozwolić na zjedzenie chociażby jednego pączka, ale wcale nie jest mi z tego powodu jakoś źle :D Zamiast tego u mnie racuchy z jabłkami - pyszne i zdrowe! Pomyślałam, że może kogoś zainteresuje taki przepis.
Nie jest on mojego autorstwa, kiedyś moja babcia znalazła go chyba w jakiejś gazecie, nie mogę sobie teraz przypomnieć dokładnie gdzie to było.

SKŁADNIKI - na ok. 8 średniej wielkości racuchów 
2 duże jabłka
120 ml mleka roślinnego (ja zazwyczaj dodaję ryżowe lub kokosowe)
100g mąki gryczanej 
1 łyżka oliwy z oliwek
2 łyżki płynnego miodu
1 łyżeczka cynamonu
tłuszcza do smażenia (ja zawsze smażę na maśle klarowanym)

PRZYGOTOWANIE
W naczyniu roztrzepujemy mleko z mąką i cynamonem. Następnie dodajemy miód i oliwę z oliwek. Całość dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy starte na dużych oczkach jabłka - mieszamy. Na rozgrzaną patelnię z tłuszczem nakładamy placki. Smażymy z obu stron na rumiane. 

Tak powinno wyglądać dobrze zrobione ciasto już po dodaniu jabłek. 

A tak prezentują się racuchy - wyglądają trochę jak kotlety, ale uwierzcie mi, że są przepyszne! :D Moje dodatkowo posypane cukrem trzcinowym ;)

A jak u Was tłusty czwartek? Ktoś jeszcze nie zjadł żadnego pączka? 

38 komentarzy:

  1. Z mąką gryczaną nie miałam jeszcze styczności, ale takie racuchy bym pożarła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma specyficzny smak, więc na pewno nie każdemu będzie smakować :)

      Usuń
  2. Moja mama robi ostatnio podobne (faktycznie są smaczne), ale ja nadal nie wiem o co chodzi z glutenem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gluten to białko zawarte w zbożach (pszenica, żyto, jęczmień) czyli te standardowe z których robi się wszystkie mączne wyroby. Dużo osób ma na niego alergię lub nietolerancję i właśnie ja niestety mam nietolerancję ;)

      Usuń
    2. Rozumiem:) Wstyd się przyznać, ale myślałam, że jest eliminowany przede wszystkim ze względu na tuczenie. U mnie kuleje trawienie laktozy, ale kawa bez odrobiny mleka jest silniejsza ode mnie, więc na tyle sobie pozwalam:)

      Usuń
    3. Dużo osób eliminuje go bez żadnego powodu, czego nie powinno się robić bez konsultacji z dietetykiem ;) Ja mam też nietolerancję kazeiny(białko mleka) i nie mogę sobie pozwolić nawet na odrobinę, bo kończy się to strasznym bólem brzucha :(

      Usuń
  3. Jeśli mąka gryczana smakuje podobnie jak kasza to razcej nie dla mnie. Nie cierpię samego jej zapachu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, spokojnie :D Aż tak źle nie jest :)

      Usuń
  4. Wypróbuję w takiej wersji ja często robię z domowego mleka kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe mleko kokosowe jest przepyszne! :)

      Usuń
  5. A ja na początku myślałam że to placuszki ziemniaczane :D hihi Buziak ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No faktycznie trochę tak wyglądają haha :D

      Usuń
  6. Ja nie zjadłam wczoraj żadnego pączka :P

    OdpowiedzUsuń
  7. oooo.. musze wypróbować ;) Wyglądały jak by były ziemniaczane, a ja za takimi nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię :) A w takiej wersji jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem :D Ale w smaku przepyszne :)

      Usuń
  10. Myślałam że to kotlety faktycznie :o ale chetnie bym spróbowała :)

    http://nyksx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż się głodna zrobiłam, pysznie wyglądają <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie to chyba nieee, ale takie są :D

      Usuń
  12. zjadłabym :)) ja z kolei wsunęłam wczoraj 3 pączki, co z reguły mi się nie zdarza, ale tym z Sowy nie mogę się oprzeć;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie wypróbować :)! Wyglądają świetnie!
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze znać przepis i na takie☺faktycznie wyglądają jak placki ziemniaczane☺

    OdpowiedzUsuń
  15. z taką wersją jeszcze się nie spotkałam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są równie pyszne jak tradycyjne :)

      Usuń
  16. Takich jeszcze nie jadłam i chętnie kiedyś spróbuję :) u mnie w tłusty czwartek zabrakło pączków i zdecydowałam się na jednego skromnego oponka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio jadłam racuchy z jabłkami, ale tradycyjne - pychotka :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też bez pączków :( Twój przepis jest niezły :) Trzeba będzie wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, daje mi to ogromną motywację do dalszego pisania :) Jeśli spodobał Ci się mój post, napisz coś od siebie - zawsze chętnie odwiedzam blogi czytelników.

Copyright © 2016 Chanceleee , Blogger